Συνέντευξη με την φιλόλογο Αθηνά Μαλαπάνη.

Συνέντευξη από την Δημοσιογράφο Μαρία Σκαμπαρδώνη.

Η αξιόλογη φιλόλογος και καλή μου διαδικτυακή φίλη, Αθηνά Μαλαπάνη, δέχτηκε να μου μιλήσει σε μία μικρή συνέντευξη για το επάγγελμά της. Άνοιξε την καρδιά της και μου μίλησε για τους φόβους, την αξία, το μέλλον του επαγγέλματός της. Είναι μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη που άπτεται ενός τόσο σημαντικού κλάδου, ας διαβάσουμε την ίδια, την οποία και ευχαριστώ θερμά.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 Η Αθηνά Μαλαπάνη είναι απόφοιτη Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
(2008-2012: πτυχίο & 2012-2014: μεταπτυχιακό).
Το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, παρακολούθησε το δεύτερο μεταπτυχιακό της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εργάζεται ως φιλόλογος και καθηγήτρια δημιουργικής γραφής.
Επιπλέον, αναλαμβάνει τη διόρθωση – επιμέλεια βιβλίων και εργασιών.
Τέλος, είναι και συγγραφέας (Ψυχικές αυτοχειρίες, συλλογή διηγημάτων και Αλόη, Γανόδερμα, Κίσθος, Πρόπολη: Πολύτιμα μυστικά ομορφιάς! – αυτοέκδοση).
Έχει παρακολουθήσει συμμετάσχει σε ποικίλα συνέδρια εντός και εκτός Ελλάδας.

*Περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτήν και το έργο της, μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της, http://www.acwa.info (Athena’s Creative Writing Academy)
και στο Facebook, Αθηνά Μαλαπάνη – Φιλολογικά Μαθήματα.


1)Τι είναι αυτό που σε επέλεξε να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα;

Οι κλασικές σπουδές έχουν υποτιμηθεί σε μεγάλο βαθμό στη χώρα μας παρόλο που η Ελλάδα είναι η χώρα που τις γέννησε. Ως έφηβη, είχα πρότυπό μου τους περισσότερους εκπαιδευτικούς μου τόσο στο σχολείο όσο και στο φροντιστήριο, με αποτέλεσμα να θελήσω να ακολουθήσω τον κλάδο της εκπαίδευσης. Επιπλέον, η αγάπη μου για τη γλώσσα και τη γλωσσομάθεια, αλλά και τη γραφή και τη λογοτεχνία με έκαναν να επιλέξω αυτές τις σπουδές και κατά συνέπεια, αυτό το επάγγελμα.

2)Ποια θεωρείς το μεγαλύτερο πλεονέκτημα και ποιο το μεγαλύτερο μειονέκτημα του επαγγέλματός σου;

Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα να είναι η πληθώρα των γνώσεων που μου παρέχει το επάγγελμά μου, όπως και η επαφή μου με παιδιά και νέους ανθρώπους. Η επαφή με παιδιά και εφήβους προσωπικά, με ανανεώνει και με αναζωογονεί. 

Ένα από τα σημαντικά μειονεκτήματα του επαγγέλματός μου είναι ότι πολλές φορές, η προσπάθεια που καταβάλλεται από όλους τους εκπαιδευτικούς (όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων) δεν αναγνωρίζεται και κυρίως, δεν εκτιμάται όσο θα έπρεπε. 

3)Πώς βλέπεις και κρίνεις το επάγγελμά σου από οικονομική αποκατάσταση;

Δυστυχώς, η εκπαίδευση δεν προσφέρει πολλές ευκαιρίες για οικονομική αποκατάσταση. Χρειάζεται πολύς χρόνος και πολύ κυνήγι για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός να ορθοποδήσει και να διαμορφώσει την επαγγελματική εικόνα που επιθυμεί. 

4)Ποια θεωρείς τα προτερήματα και τις ικανότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να το ακολουθήσει;

Κάποιος που επιθυμεί να γίνει εκπαιδευτικός κάθε ειδικότητας είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια είτε στην τριτοβάθμια ακόμα εκπαίδευση πρέπει να αγαπάει το αντικείμενό του, το μάθημα που αποφασίζει να διδάξει στους μαθητές του. Επίσης, οφείλει να βρει τον κατάλληλο τρόπο να προσεγγίζει τους μαθητές του κάθε φορά, καθώς τα παιδιά είναι διαφορετικές προσωπικότητες, σκέφτονται διαφορετικά και αντιδρούν επίσης διαφορετικά σε κάθε ερέθισμα που θα τους δοθεί. Τέλος, ο εκπαιδευτικός πρέπει να βρίσκει τους τρόπους να διδάσκει στα παιδιά και ζητήματα ήθους, αξιοπρέπειας και υπευθυνότητας, βασικές αξίες και αρετές που δυστυχώς εκλείπουν από τον κόσμο μας και οφείλουμε να τις καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές ανθρώπων.  

5)Ποιο θεωρείς πως είναι το μέλλον το επαγγέλματός σου;

Η τηλεκπαίδευση αποτελεί μια σημαντική πτυχή του επαγγέλματός μου και πιστεύω ακράδαντα ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δούμε πώς και με σε ποιον βαθμό μπορεί να εφαρμοσθεί και να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους μαθητές του. Επιπλέον, προσωπικά με ενδιαφέρει και διδάσκω και προωθώ όσο μπορώ και τη δημιουργική γραφή, καθώς θεωρώ ότι το να διαπλάθουμε μικρούς συγγραφείς είναι πολύ σημαντικό και όμορφο! Τέλος, θεωρώ ότι διδάσκοντας τα ελληνικά σε πρόσφυγες και μετανάστες στη χώρα μας μπορούμε να διαδώσουμε την ελληνική γλώσσα σε άλλους λαούς, κάτι το οποίο λείπει από την ελληνική γλώσσα, καθώς δεν γνωρίζει μεγάλο βαθμό διάδοσης σε μη φυσικούς ομιλητές.