Πώς θα αποτρέψεις μια ανεπιθύμητη αποχώρηση υπαλλήλου

Πώς θα αποτρέψεις μια ανεπιθύμητη αποχώρηση υπαλλήλου

Γράφει η Ηρώ τραγιανού

Η αποδοτικότητα και το εργασιακό ήθος δεν είναι δεδομένα σε καμία πρόσληψη. Αυτό είναι κάτι που κάθε εργοδότης ξέρει πολύ καλά. Ως εκ τούτου, δεν συμφέρει σε καμία επιχείρηση να χάσει ένα δυνατό “χαρτί” της.
Ένα καλό βιογραφικό και μια ικανοποιητική συνέντευξη δεν μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχημένη πορεία ενός καινούριου εργαζόμενου. Οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως οπουδήποτε αλλού, έτσι και στον εργασιακό χώρο, είναι περίπλοκες και περνούν από πολλές διακυμάνσεις. Οι απόψεις για το εργασιακό περιβάλλον, θετικές ή αρνητικές, μπορεί εύκολα να ανατραπούν και να οδηγήσουν σε αποχώρηση του υπαλλήλου.  

Πώς μπορεί η διοίκηση μιας επιχείρησης να αποτρέψει μια ανεπιθύμητη αποχώρηση ενός καλού υπαλλήλου;


1. Δείξε εμπιστοσύνη στον υπάλληλο.
Ο καλός υπάλληλος είναι αυτός που μπορεί να φέρει εις πέρας την εργασία του χωρίς τη διαρκή επίβλεψη του μάνατζερ. Εξάλλου, αυτός είναι ο λόγος που επιλέχθηκε και προσλήφθηκε εξαρχής. Η οποιαδήποτε στενή παρακολούθηση, αφήνει να διαφαίνεται ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του, κάτι το οποίο θα καταδικάσει τη μελλοντική συνεργασία του με την επιχείρηση.
Επιπλέον, η επίβλεψη του μάνατζερ αφαιρεί τη δυνατότητα από τον εργαζόμενο να επιλύνει ο ίδιος προβλήματα που προκύπτουν κατά την εργασία, με αποτέλεσμα να μην εξελίσσεται ως υπάλληλος.
Ο καλός υπάλληλος θέλει να συμπεριληφθεί στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την επιχείρηση. Έχει ιδέες, θέλει να προσφέρει στην επιχείρηση, και οι γνώσεις του στο αντικείμενο είναι αρκετές για να εκφέρει τη δική του άποψη, άσχετα αν αυτή θα γίνει τελικά αποδεκτή ή όχι.


2. Δείξε αναγνώριση για τα επιτεύγματά του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οικονομικές απολαβές είναι η πιο “ηχηρή” ένδειξη αναγνώρισης της δουλειάς του υπαλλήλου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η διοίκηση δεν μπορεί να δείξει αλλιώς την ικανοποίησή της για το έργο που παράγουν οι εργαζόμενοι.
Η αντίληψη του “αφού πληρώνεται οφείλει να κάνει σωστά τη δουλειά του” δεν εξυπηρετεί τη σημερινή γενιά εργαζομένων, γνωστή ως Generation Y (η αλλιώς Millennials). Η γενιά αυτή, που θεωρείται η πιο δυνατή σε επίπεδο μόρφωσης και αντίληψης της τεχνολογίας, έχει μάθει να δουλεύει πιο αποτελεσματικά σε λιγότερο χρόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δουλεύει με γνώμονα το τελικό έργο που θα παράγει και να επιζητά αναγνώριση ως προς αυτό και όχι ως προς το πόση ώρα θα δουλεύει.
Ένα “μπράβο” ως προς το αποτέλεσμα είναι κάτι που θα εκτιμήσει ο καλός υπάλληλος και θα δείξει, αν μη τι άλλο, ότι η επιχείρηση αναγνωρίζει την καλή δουλειά.

3. Εντόπισε τα δυνατά στοιχεία του και αξιοποίησέ τα.
Μπορεί το βιογραφικό ή η συνέντευξη με τον υποψήφιο εργαζόμενο να ανέδειξε τα κύρια προσόντα του, όμως στην πορεία της εργασίας του θα φανούν επιπλέον κλίσεις αλλά και επιμέρους καθήκοντα στα οποία δείχνει περισσότερο ζήλο ή υποστηρίζει με τα soft skills που διαθέτει. Η επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει τα δυνατά στοιχεία του υπαλλήλου και να προχωρήσει σε μια περαιτέρω ανάθεση καθηκόντων στους εργαζόμενους.
Ο τελικός στόχος είναι όχι μόνο η αύξηση της παραγωγικότητας για την επιχείρηση αλλά και η ικανοποίηση των υπαλλήλων από την εργασιακή τους καθημερινότητα.

4. Δώσε του τη δυνατότητα εξέλιξης.
Ο καλός υπάλληλος θέλει να εξελίσσεται. Εξάλλου, το ότι είναι καλός είναι από μόνο του μια απόδειξη ότι θέλει να εξελίσσεται. Είναι λογικό, λοιπόν,  να προσβλέπει σε μια καλύτερη θέση μέσα στην εταιρεία. Είναι σημαντικό το ποσοστό εργαζόμενων που αφήνει τη δουλειά του όταν δεν υπάρχει ελπίδα για προαγωγή.
Ένας καλός υπάλληλος επιζητά τη βελτίωση στην εργασιακή ζωή του, πράγμα που τον κάνει πιο επιρρεπή στο να βαρεθεί την επαναληψιμότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εξάλλου μια προαγωγή είναι ο πιο άριστος τρόπος να κρατηθεί ο εργαζόμενος στην επιχείρηση και να μην τον κερδίσει ένας ανταγωνιστής που θα εκτιμήσει την προϋπηρεσία του και θα του δώσει την ευκαιρία να αναλάβει έναν καινούριο ρόλο.

5. Τα συστηματικά meetings μπορεί να αποκαλύψουν πολλά.
Όσο ομαλά και να δείχνει να κυλάει η καθημερινότητα των υπαλλήλων υπάρχουν πράγματα που δύσκολα θα ειπωθούν από τους υπαλλήλους. Ίσως για να μην διαταραχθεί η σχέση με τη διοίκηση της επιχείρησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια αποξένωση μεταξύ εργατικού δυναμικού και διοίκησης και να οδηγήσει σε αποχώρηση των καλύτερων υπαλλήλων σε ανύποπτο χρόνο.
Ακόμα και οι υπάλληλοι που φαίνονται ικανοποιημένοι από τη συνεργασία, έχουν απόψεις, ιδέες ή προβληματισμούς για να μοιραστούν με τη διοίκηση αν τους δοθεί η ευκαιρία. Μια δεκάλεπτη συζήτηση με τους υπαλλήλους μπορεί να είναι διαφωτιστική για τη διοίκηση ως προς τις εντάσεις και τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν και δεν έχουν γίνει αντιληπτά.

6. Άκουσε την “ησυχία” του εργαζόμενου.
Η διοίκηση ή οι managers των εταιρειών οφείλουν να αφουγκράζονται τους υπαλλήλους τους και ιδιαίτερα αυτούς που απέδειξαν κατά την εργασία τους όχι μόνο την υψηλή απόδοσή τους αλλά το ήθος τους.
Είναι σίγουρα κακό σημάδι όταν ένας υπάλληλος που θεωρείται “δυνατός παίκτης” στην επιχείρηση, σταματήσει να προσφέρει τη γνώμη του και τις ιδέες του, αλλά απεναντίας αρχίσει να εκτελεί τα καθήκοντά του με παθητική διάθεση. Η ήσυχη στάση ενός – κατά τα άλλα – ανήσυχου υπαλλήλου και ιδιαίτερα αυτού που έχει ήδη εκφράσει επανειλημμένα παράπονά και ιδέες, χωρίς να εισακουστούν ποτέ, θα πρέπει να θορυβήσει τη διοίκηση, αν αυτή θέλει να τον κρατήσει στη δουλειά. 


Σχετικά με την συντάκτρια

Έχουμε δεσμευτεί να επιλέγουμε το καλύτερο εργατικό δυναμικό.

  • Βοηθάμε τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές , συνδυάζοντας το κατάλληλο στέλεχος.
  • Βοηθάμε τους επαγγελματίες να αναπτύξουν λαμπρές σταδιοδρομίες.
  • Η φιλοσοφία μας : Σεβασμός στις ανθρώπινες αξίες.
  • Τα χαρακτηριστικά μας: Ηθική , Διακριτικότητα, Κατανόηση.

Powered by web4cosmos