Γίνε εργοδότης επιλογής. Μάθε πώς

Γράφει η Ιωάννα Στελβία Παπασωτηρίου.

Η επιτυχία μίας επιχείρησης εξαρτάται από την απόδοση των εργαζομένων και την διοίκηση.

Πίσω από τις υψηλές αποδόσεις του προσωπικού βρίσκεται ο εργοδότης, ο οποίος εξασφαλίζει ευχαριστημένους υπαλλήλους και δεν παύει να αποτελεί έμπνευση και άτομο εμπιστοσύνης.

Τι πρέπει να κάνει αλήθεια ένας εργοδότης, προκειμένου να ξεχωρίσει και να γίνει εργοδότης επιλογής;

Αρχικά, καθορίζει από την αρχή τι άτομα θέλει στην επιχείρηση του, λαμβάνοντας υπόψη του  τις  δεξιότητες , τη συμπεριφορά  και την ανταπόκριση των εργαζομένων  στην καθημερινότητα  της επιχείρησης.

Με αυτό τον τρόπο χτίζει μία ομάδα με κοινά χαρακτηριστικά και έτσι πετυχαίνει καλύτερη αρμονία μεταξύ συνεργατών. Έπειτα, εστιάζει στην ύπαρξη ενός αξιόλογου και όμορφου χώρου εργασίας, όπου θα παρέχει τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα, προκειμένου να γίνεται σωστή δουλειά και να εξοικονομείται χρόνος.

Ακόμη, η καθημερινή εποικοδομητική αξιολόγηση σε συνδυασμό με το να ακούει τον εργαζόμενο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα του εργοδότη, όπου διατηρεί τις επιδόσεις εργαζομένων υψηλές. Αυτό συμβαίνει, διότι ο εργαζόμενος νιώθει ότι η κάθε μέρα είναι σημαντική-άρα και το έργο του πρέπει να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες- ενώ όταν τον ακούν νιώθει ότι ο λόγος του μετράει και συμβάλλει ουσιαστικά στο μέλλον της επιχείρησης.

Το ίδιο συμβαίνει όταν υπενθυμίζεται συχνά σε συνέδρια και συμβούλια ο τελικός στόχος της. Γίνεται αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η επίτευξη του και πως η επιτυχία απαιτεί συλλογική προσπάθεια.

Οι ευκαιρίες εξέλιξης δεν πρέπει να λείπουν από το πρόγραμμα,  λόγω του ότι έτσι δημιουργείται αυτόματα κίνητρο για ανέλιξη (άρα αποδοτικότερη εργασία) και με αυτό τον τρόπο ο εργοδότης δηλώνει την ευγνωμοσύνη του στον υπάλληλο σε συνδυασμό με επιπρόσθετες παροχές.

Επειδή όμως αυτό με την σειρά του μπορεί να οδηγήσει τον υπάλληλο σε εργασιομανία, ο εργοδότης πρέπει να είναι εκεί και να βάλει ένα στοπ. Πρέπει να τονίζει πως η ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και εργασίας είναι αξιοσημείωτος παράγοντας για την επιτυχία.  Σε περίπτωση που η ζυγαριά γείρει σε μία από τις δύο πλευρές τότε είτε δημιουργείται ανευθυνότητα και αμέλεια (στην περίπτωση παραπάνω εστίασης στην προσωπική ζωή) είτε δημιουργείται υπερκόπωση και ρουτίνα (στην περίπτωση εργασιομανίας).

Όλα τα παραπάνω όμως χάνουν την δυναμική τους αν δεν πληρώνεται το προσωπικό με δίκαιες αμοιβές και εγκαίρως. Όσο πιο τυπική και σωστή είναι αυτή η διαδικασία τόσο λιγότερες δυσανασχετήσεις δημιουργούνται.

Από όλα αυτά είναι κατανοητό πώς η συμπεριφορά ενός εργοδότη είναι ο πυρήνας μίας επιτυχημένης επιχείρησης, η οποία αντικατοπτρίζει παράλληλα την κουλτούρα αυτής.

Της Ιωάννας Στελβίας Παπασωτηρίου.


Ζητήστε Προσωπικό

    • Συζητήστε μαζί μας τις ανάγκες σας, για πρόσληψη προσωπικού και αφήστε να ανιχνεύσουμε το στέλεχος που θα ταιριάζει στα δικά σας κριτήρια αναζήτησης.
    •  Σας παρέχουμε διαρκής  υποστήριξη και συμβουλές καθ’ όλη τη διάρκεια και μετά τη διαδικασία  της πρόσληψης. Επωφεληθείτε από τα ετήσια συμφωνητικά μας, εξασφαλίζοντας ένα καθημερινό συνεργάτη στον τομέα του HR
    •  Μία σύγχρονη και αποτελεσματική υπηρεσία για κάθε επιχείρηση.